Engang havde man begrebet "det var en udelt fornøjelse", hvilket betød at noget havde været virkeligt sjovt. I dag gælder det modsatte: I en verden med Twitter og Facebook, er det som om alle fornøjelser skal DELES med andre, før de har betydet noget. Det handler denne blog om. Deraf navnet: En delt fornøjelse.
mandag den 13. september 2010
Den delte nyhed
I bogen "I live in the future and here is how its works" beskriver forfatteren Nick Bilton, hvordan indiviet i dag er centrum i den digitale verden og hvordan nyheder kommer til den enkelte, snarere en at den enkelte opsøger nyheder. Unge læser finder deres nyheder på Facebook, fordi nyheder, der kommer fra ens venner har en større chance for at være relevante end blot tilfældige nyheder i en avis. Nyheder deles i ens sociale netværk. Herfra kommer læseren så måske til den originale historie via et aktivt link på hans eller hendes Facebook side. New York Times anmeldelse af bogen kan findes her.
Etiketter:
digiatle medier
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar